Skip Navigation Links
Skip Navigation Links
אודות האתר
מאגר התרגילים שבאתר מכונס תחת שתי ערכות טיפוליות: הערכה הראשונה ( הוראה מותאמת) נועדה לילדי גן-א שזוהו עי הגננת המחנכת או ההורה כבעלי סיכון מוחשי לרכישת הקריאה. הערכה המותאמת כוללת שלושה מאגרי תרגול שונים: מאגר לרכישת אבני היסוד, מאגר לתרגול הקולי ואסופת תרגול שבכתב.
הערכה השנייה ( הוראה מתקנת) נועדה לילדים מסוף כתה ב' ואילך המזוהים כבר כמעוכבי קריאה. הערכה מאפשרת להתאים דפרנציאלית את אופי התרגול לצרכי הילד, להקנות לו אסטרטגיות זהוי חלופיות לפיענוח הברתי או מנחש ולבסוף- התמודדות עם המעבר לכתב בלתי מנוקד.
האתגרים הללו נענים באמצעות מגוון רחב היקף ומגוון של מטלות שקומיות. אלה נחלקות לשני סוגים עקריים: מטלות הכרוכות באמון הילד לזהוי ותמרון של גירויים כתובים ( תבניות הגוי) ומטלות הכרוכות באמון לשוני אינטנסיבי של מנגנוני תחביר ולשון ( פעלים, תארים, סמיכויות, משקלים וכו').
כל אחד מטיפוסי המטלות הללו ממויין אף הוא לטיפוסי משנה - ובעזרת תוכנת החיפוש הידידותית שבאתר מאפשרת למורה לאתר בקלות את התרגול המתאים, ליצור תוכניות אישיות לילד ולשלוף בהדפסה שלפני השיעור את קובץ התרגילים שתוכנן מראש.

       
מפתחי השיטה                                  

ד"ר לביא ארטמן
לביא הוא פסיכולוג חינוכי שעוסק שנים רבות בתחום ההוראה המתקנת ולקויות למידה. לביא מרצה בסמינר הקבוצים ובמכללת דוד ילין בתחום ההתפתחות הקוגניטיבית, לקויות למידה ותיקונן. מאמריו בעברית עוסקים בהיבטים שונים של לקויות למידה ואבחונן ומאמריו בעיתונות הבינלאומית ( בשתוף עם פרופ' קאהן) הם בתחום ההתפתחות הקוגניטיבית.

מאמרים מאת ד״ר לביא ארטמן:

מיתוס ההוראה המתקנת - אהבה או סבלנות תוספת זמן, תרגול, בדיסלקסיה לא יועילו - גיליון ינואר 2017 - הד החינוך

 קסמי מסע - רכישת הקריאה ותלאותיו -  החינוך וסביבו – שנתון מכללת סמינר הקיבוצים,  ל"ב , תש"ע – 2010

החינוך וסביבו - תשע״ו - האם יש בישראל הוראה מותאמת לילדים עם לקויות קריאה

החינוך וסביבו - דיסלקסיה ודיסקלקוליה

תעשיית האבחונים - פורטל תוכן בהוראה והכשרת מורים












מיכל סדן
מיכל סיימה תואר ראשון בחינוך באוניברסיטת חיפה והשתלמה לתעודת הוראה בחינוך מיוחד במסגרת סמינר הקיבוצים. את התואר השני עשתה במסגרת המסלול ללקויי למידה במכללת דוד ילין. מיכל עוסקת שנים רבות בתחום ההוראה בחינוך המיוחד, עסקה בחינוך כיתות חינוך מיוחד לתלמידים בעלי לקויות למידה ועבדה כמורת שילוב במסגרת המתי"א של חולון. כיום מיכל הינה מומחית תחום לקויות למידה במתי"א חולון, עוסקת בהנחיית צוותי בתי ספר בנושא השילוב ומדריכה מחנכות חינוך מיוחד ומורות שילוב. במסגרת זו מלמדת ומנחילה את הגישה המורפולוגית בתחום ההוראה המתקנת.












| | 052-3339024 | info@artman-rir.co.il